Kapitel 28

Tidigare:
- Den enda du får hålla på sådär med inför andra människor är med mig. Fortsatte Louis och Emma och Viktoria brast ut i skratt.

- Det här är verkligen ett Larry Moment. Sa Viktoria och dom skrattade ännu mer. Jag och Louis bytte blickar, vi tänkte båda samma sak.
- 1, 2....3! Skrek jag och Louis samtidigt.
___________________________________________________________________________________________

Viktorias perspektiv:

Jag vaknade av att Louis låg och snarkade som aldrig förr. Jag tror inte ens att han brukar snarka, jag har inte hört honom göra det förut i alla fall. Jag skrattade lite för mig själv åt hur söt han är när han sover. Han slutade snarka och sträckte lite försiktigt på sig. '' God morgon.'' Mumlade han och sedan drog täcket över huvudet.
- Haha, ja god morgon på dig också. Sa jag och satte mig upp. Jag drog fram mobilen och gick in på Twitter. Tittade lite snabbt igenom mina mentions och svarade på några av dom. Tittade sedan på vad som trendade, ''Nämen, jasså.'' Sa jag lite tyst och utbrast sedan i skratt.
- Vad är det som är så roligt? Sa Louis trött och kikade fram under täcket.
- ''Erry had THAT'' trendar på Twitter. Sa jag och fnissade lite.
- Erry? Sa Louis och höjde ena ögonbrynet.
- Emma och Harrys nya 'smeknamn' tydligen. Sa jag och drog täcket lite hårdare om mig. Louis kliade sig på armen och satte sig sedan upp. Hans hår låg huller om buller, inte ett enda hårstrå låg perfekt men det gjorde såklart inget, han är perfekt hur han en ser ut i mina ögon. Jag skrattade lite åt hans frisyr och satte mig sedan i mellan hans ben och lutade mig mot hans bröst. Han pussade mig på huvudet och jag kände hur han drog in min lukt.

- Luktar du på mig? Sa jag och skrattade. 
- Du luktar ju så gott så jag känner mig tvungen, sa han och log stolt. Jag skrattade lite och sen bestämde vi oss för att gå ner till dom andra som redan verkade vara vaken, eller Niall och Zayn borde vara vaken i alla fall. Dom hade somnat i soffan tillsammans igår och nu så hörde man att tv'n var på så jag tog förgivet att det var dom som satt där. Jag drog på mig en av Louis t-shirtar och ett par mjukis shorts. Ute i hallen utanför Louis rum mötte vi Emma och Harry som precis kom ut från Harrys rum. 
- God morgon sötnosar, sa jag och log stort.
- God morgon, sa Harry och gäspade. 
- Juste, har ni sett vad som trendar på Twitter efter din tweet igår Harry? Sa Louis och jag skrattade lite. Emma drog snabbt upp sin vita iPhone och någon sekund senare brast Harry ut i skratt och Emma gömde ansiktet i händerna. 
- Jasså, så det hade vi.. Men seriöst Erry, kom dom inte på något bättre? Sa Harry skeptiskt. 
- Jag tycker det är gulligt. Sa jag och fnissade lite. 

Nialls perspektiv:

Jag och Zayn satt i soffan med en varsin macka i ena handen och ett glas juice i den andra. Vi hade vaknat ungefär samtidigt, vilket var tidigare än dom andra som låg där uppe och sov men nu hade vaknat. Zayn hade berättat för mig vad som hade hänt och varför allt blev som det blev. Såklart så satt jag där och lyssnade på honom. Jag märkte att han hade svårt att prata om det och fick hålla in tårarna hela tiden. Jag sa till honom att vi skulle klara det här tillsammans och han log och nickade. Vi förstod varandra, nu var båda ensamma. Jag berättade för Zayn hur jag hade känt om allt det här, det med att jag var den enda i gruppen som inte hade någon flickvän alltså. Efter intervjuen så har jag inte känt mig lika ensam, efter det killarna sa. Jag kommer alltid vara deras bästa vän och dom kommer alltid att vara mina bästa vänner. 
- Eyyyy! Skrek Louis och hoppade på mig och Zayn i soffan så jag spillde ut mitt juice glas. 
- Chilla! Skrek Zayn och vi började skratta. 
- Det där får du torka upp, sa Louis och tittade på pölen juice som var utspillt på golvet. Jag skakade på huvudet. ''Ditt golv!'' Utbrast jag och Liam kom in i vardagsrummet och ställde sig bredvid dom andra. 
- Så ni är ledig idag va? Sa Emma och log.
- Faktiskt i två veckor till. Vi har avbokat allt för att Zayn ska få återhämta sig riktigt. Sa Liam och log.
- Sen så ville vi ju spendera mer tid med er tjejer, sa Harry och log. Emma skrattade lite och drog en hand igenom håret.
___________________________________________________________________________

Förlåt att det vart så kort, det var ett mellan kapitel sen så har jag slut på idéer. Jag vet verkligen inte vad jag ska skriva om. 
Hjälp mig! Kom med lite idéer nu, :') 



Kommentarer
amanda hamrin

jätte bra kapitel! :D



jag är inte så bra på att komma på förslag :)

men sofia kanske kommer få reda på vad som har hänt och kommer tbx :)

Niall kan kanske träffa någon, hehe.. :D



aa, typ det jag kommer på, puss! :*



Blogg: http://amandaamrin.blogg.se/
2012-02-07 @ 16:16:54
Felizia

Sjukt bra som vanligt! :) xx



Blogg: http://onlyfellie.blogg.se/
2012-02-07 @ 17:44:45
Alexandra

Tips 1: sofia får veta vad som hänt.

Tips 2: Niall och Zayn hittar tjejer dom med :D



Blogg: http://theonedirectionnovells.blogg.se/
2012-02-07 @ 20:33:34
Elin

Skitbra, kanske de kan åka på en resa någonstans och Niall och Zayn hittar tjejer ;D



2012-02-07 @ 21:56:23
Sophie

Lyckan som uppstår när man ser att det har kommit ett nytt kapitel <3 kärlek till novellen eller vad det nu kallas.. <3



2012-02-07 @ 22:57:25




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback